Opotřebovaný řidič na silnici nepatříMay 24, 2009December 29, 2014admin

Již v době, kdy zaměstnanci odcházeli do důchodu v šedesáti letech, jsme upozorňovali, že profesionální řidič by neměl vykonávat profesi tak dlouho. Pokud bude odchod do důchodu až v 65 letech, tak se situace řidičů dramaticky zhorší. Doprava se totiž nedá zajistit bez přesčasové práce. Řidič autobusu nebo nákladního automobilu odpracuje za běžný pracovní rok půl roku navíc. Půl roku navíc na přesčasech. Na řidiče jsou kladeny stále vyšší nároky na zdravotní způsobilost s ohledem na bezpečnost provozu.

To odbory samozřejmě podporují. Chceme, aby vláda vytvořila systém, který by zohlednil řidiče vykonávající svoji profesi od 20 do 50 let, kteří ze zdravotních důvodů skončí a nebudou mít před sebou pracovní perspektivu. Žádná zodpovědná vláda nemůže vážně uvažovat o tom, že by tito lidé zbývajících 15 let do naplnění důchodového věku živořili na sociálních dávkách. Naším záměrem je vytvořit jakousi záchytnou síť, která by těmto lidem pomohla rekvalifikovat se na profese, ve kterých by se mohli do důchodu uplatnit. V opačném případě sice nepotřebný řidič nebude zatěžovat důchodový systém, ale přejde do sociální sítě a konečný výsledek pro státní rozpočet bude stejný. Rozumný politik si přece nemůže přát, aby evropské silnice brázdily těžké kamiony nebo autobusy s pětašedesátiletými opotřebovanými řidiči.